Efectuarea Auditurilor de Securitate Cibernetică

Efectuarea Auditurilor de Securitate Cibernetică

Un audit de securitate cibernetică cuprinde o revizuire și o analiză amănunțită a infrastructurii IT a afacerii/organizației dumneavoastră pentru a verifica conformitatea cu reglementările. Iată factorii de luat în considerare atunci când efectuați audituri pentru organizația/afacerea dvs.

Auditurile de securitate cibernetică sunt esențiale pentru afacerea dvs., deoarece ajută la identificarea potențialelor vulnerabilități și ajută la abordarea impactului unei încălcări și vă asigură că ați luat măsurile preventive necesare pentru a vă proteja clienții și
datele sensibile ale companiei.

Un audit eficient de securitate cibernetică va ajuta la atenuarea atacurilor cibernetice care provin din produse rău intenționate sau erori umane care duc la expunerea datelor sensibile ale companiei.

În esență, un audit vă ajută să analizați rețelele și sistemele dvs., să identificați potențialele lacune în mecanismele de securitate și, în cele din urmă, să vă ghideze în stabilirea măsurilor de abordare
a lacunelor.

Auditurile de securitate cibernetică pot fi efectuate de către furnizori terți (pentru a evita conflictul de interese) sau echipe interne care lucrează independent (fără influența organizației-mamă). 

  • 1 Ați definit sfera auditului dumneavoastră de securitate cibernetică?
  • 2 Ați revizuit politicile de securitate a datelor?
  • 3 Cine are acces la datele critice ale companiei?
  • 4 Cât de bine mențin controalele dvs. acuratețea datelor?
  • 5 În ce condiții personalul autorizat poate accesa date?
  • 6 Există soluții de control al accesului la rețea (NAC)?
  • 7 Ați revizuit politicile de utilizare acceptabilă?
  • 8 Există planuri de dezastru și de continuitate a afacerii în locul lor?
  • 9 Soluțiile NAC disponibile sunt segmentate?
  • 10 Politicile dvs. de securitate cibernetică sunt organizate într-o singură resursă pentru o
  • citire ușoară?
  • 11 Sunt auditate abilitățile de securitate cibernetică ale organizației?
  • 12 Cum este gestionată securitatea organizației pentru lucrătorii de la distanță?
  • 13 Ați efectuat audituri interne de securitate?
  • 14 Aveți o structură detaliată a rețelelor IT ale companiei?
  • 15 Aveți o diagramă de rețea care detaliază activele rețelei și
  • funcționalitatea acestora?
  • 16 Ați auditat standardele de conformitate relevante pentru afacerea dvs.?
  • 17 Există politici de e-mail și comunicații în vigoare?
  • 18 Ați împărtășit auditorilor resursele necesare?
  • 19 Aveți o listă cu personalul de securitate și cu rolurile atribuite acestora?
  • 20 Ați efectuat evaluări de instruire și conștientizare?
  • 21 Auditurile se aliniază cu nevoile afacerii dumneavoastră?
  • 22 Utilizați instrumente pentru a optimiza vizibilitatea asupra controalelor dvs. de securitate?
  • 23 Au fost revizuite politicile dvs. de acces la internet?
  • 24 Există audituri pentru politicile dvs. BYOD?